Change of plans... New adventures!

Dag lieve mensen,

Super bedankt voor alle leuke reacties op mijn eerste blog en zoals beloofd: nieuwe belevenissen en ontwikkelingen op Rhodos!

De dag nadat ik mijn eerste blog online had gezet, veranderde het plan. Ik ben niet naar Sunshine Vacation Clubs verhuisd, ik zit nog steeds in Electra Palace Hotel. De teamverdeling veranderde, vandaar! Helaas zit ik niet bij Merly in het team, maar ik heb gelukkig zes andere lieve teamgenoten (en Merly zit tien minuutjes lopen bij mij vandaan)! Ik ben de enige Nederlandse, een jongen komt uit Frankrijk en de rest komt uit de UK. Ik woon dus weer in de kelder en ik deel mijn kamer met Suzanne (Suzy) uit Schotland. Wat een onwijs leuk team heb ik! Het is echt zo gezellig! Ik heb het heel erg naar mijn zin!

Omdat Electra op 14 april officieel open ging, moest ik de avond gelijk werken. Het was Greek Night, wat inhoudt dat er een Griekse band en Griekse dansers worden ingehuurd om het avondentertainment te verzorgen. Het animatieteam was er om een goede sfeer te creëren en contact te maken met de hotelgasten. Het was een goed begin!

Vanaf 15 april werken we ook overdag. Ik sta elke dag in de Mini Club (samen met Rhiannon en Sophie), dit houdt in dat ik elke dag van 10.00 tot 12.00 uur en van 15.00 tot 17.00 uur kids tussen de vier en elf jaar oud aan het entertainen ben. Elke dag heeft een thema, dinsdag is bijvoorbeeld Pirate day (zwaard maken, schatzoeken) en woensdag is Art day (T-shirt verven, gezicht schminken). Daarnaast repeteren we elke dag voor de avondshows, bijvoorbeeld sketches en dansen instuderen.

Op dit moment help ik backstage bij de grote dansshows (Abba, Lord Of The Dance, Las Vegas en Michael Jackson), onder andere helpen met haastverkledingen, zorgen dat kostuums klaarliggen, etc. Gister heb ik mijn acteerdebuut gehad (als priester wel te verstaan) en ook mijn dansdebuut (Salome). In een woord: SUPERVET! Het is de bedoeling dat ik ook mee ga doen in Lord Of The Dance en Michael Jackson, alleen moet ik alle dansen nog leren. Volgens Suzy kan ik binnen vier weken meedoen. Uiteraard zal ik zorgen voor exclusief beeldmateriaal, zodat jullie (mijn trouwe volgers) mijn dansskills kunnen checken ;)

Hieronder een overzicht hoe mijn dagen er ongeveer uit zien:
09.00-09.30 uur ontbijt
09.45-10.00 uur verzamelen podium/rondje lopen langs het zwembad voor de Mini Club
10.00-12.00 uur Mini Club; knutselen/spelen/spelletjes
12.30-13.00 uur lunch
13.00-14.30 uur meeting/dansjes leren/avondshow's voorbereiden/etc
14.45-15.00 uur verzamelen podium/rondje lopen langs het zwembad voor de Mini Club
15.00-17.00 uur Mini Club; knutselen/spelen/spelletjes
17.30-18.00 uur korte meeting/dansjes herhalen die 's middags aangeleerd zijn
18.00-19.30 uur VRIJ VRIJ VRIJ VRIJ VRIJ
19.30-20.00 uur diner
20.00-20.30 uur guestrelations/Mini Disco promoten/avondprogramma vertellen
20.30-21.00 uur Mini Disco
21.30-23.00 uur avondprogramma; Crazy Quiz/Michael Jacksonshow/Cabaret/Lord of the Dance/etc
23.00-00.00 uur guestrelations

Natuurlijk heeft ons team ook een chief. Hij heet Hatem en komt uit Tunesie. Eigenlijk moet ik zeggen: ex-chief, want hij is gister ontslagen. Hij was niet zo geschikt voor deze baan, bleek. Nadat wij als team meerdere malen hadden geklaagd bij Aymen (chief van Sunshine en van heel Rhodos), vele gesprekken met Hatem en Aymen hadden gevoerd en wij besloten dat we het geen van allen zeven maanden met deze man uit zouden houden, is hij gister ontslagen. Vandaag is onze nieuwe chief aangekomen: Lion, ook uit Tunesie. Eerste indruk: een wat verlegen man, maar morgen hebben we een eerste echte meeting. Ik ben benieuwd!

Ik ben een dag in de week vrij en ik wil dan zoveel mogelijk buiten het hotel doen. Vorige week ben ik naar Rhodos-stad geweest. Wat een heerlijke dag was dat! Langs het strand naar de haven lopen, genieten van het uitzicht... Lekker door de winkelstraten lopen, erachter komend dat H&M echt overal zit, evenals Esprit, Lacoste (5x!) en... Starbucks!!! Ik heb drie cappucino op, zo lekker! Verder ook over de Nieuwe Markt gelopen, een soort bazar waar ze allemaal troep verkopen: Rhodos-slippers, Rhodos-kaarten, Rhodos-handdoeken, Rhodos-aanstekers, Rhodos-klokken, Rhodos-mokken, en ga zo maar door ;) Het was Goede Vrijdag en Pasen is nogal een happening in Griekenland. Dus overal waar ik kwam, werd me een Happy Easter gewenst. Ik wilde een kerk binnengaan, maar dat mocht niet, want ik had een hemdje aan... Ik heb snel een blik geworpen vanuit de ingang en het zag er echt fantastisch mooi uit. In tegenstelling tot het meisje dat bij de ingang zat te bedelen. Dat was echt vreemd om te zien.

Zaterdagavond was er een Paasfeest in mijn stad, Matthieu (mijn Franse collega) en ik zijn er met wat hotelgasten heengegaan en daarna hebben we een drankje gedaan in de Absolut bar. Mooie bar! We waren met voornamelijk Franse gasten en een jongen was Zweeds. Was echt gezellig! En het leuke van animatiewerk is: je maakt overal vrienden en je krijgt overal korting :)

Vandaag ben ik naar Faliraki geweest. Dit stadje staat bekend om het nachtleven. Helaas was er vandaag niet zoveel te beleven, ik raakte aan de praat met een jongen die in een bar/restaurant werkt daar en hij vertelde dat Faliraki over een dag of tien pas tot leven komt, omdat het seizoen daar altijd iets later start dan in Rhodos-stad. Het was er dus heel rustig. Ik heb anderhalf uur over het strand gelopen (zandstrand!!!), lekker met mijn voeten in de zee (een beetje koud!). Daarna wat door de winkelstraatjes gelopen, ook hier zijn de PizzaHut en de MC Donalds buren. Daarna ben ik terug gegaan naar Rhodos-Stad en heb nog een cappucino gedronken bij Starbucks en een half uur later had ik de bus naar mijn hotel.

Ik heb het hier heel leuk! Het is tot nu toe zoals ik het had verwacht: hard werken, lol maken, het eiland zien en vooral genieten! Ik vind dat de tijd heel snel gaat!

See ya later, babes! (= teamslogan, don't ask ;))
Liefs, Ester

Reacties

Reacties

Daantje

Hey poepje,

Het klinkt allemaal echt superleuk!
En ik wil toch echt wel kijken of t mogelijk is om je op te komen zoeken(reken er niet te hard op hoor!)
Ik vond het ook heel leuk om je van de week ff te spreken want k mis je wel hoor.
We skypen snel weer!
En geniet ervan he!

HouVanJou!!!!
Kussje

Martin

Heey Es!

Leuk verhaal weer! en ondanks de change of plans toch nog een leuke groep waar je mee moet werken.

Leuk dat je al goed je plekje kan vinden daar en lekker bezig bent!
Leuke foto's ook :) zo mooi daar.. Gelukkig hebben we hier in Nederland ook heerlijk weer.

Groetjes Martin

Frank, Marijke en Thom

Hoi Ester!

Wauw die foto's zeg... dat ziet er goed uit. Wat een vertier! En natuurlijk mooie verhalen. Joh wij zijn benieuwd naar je danskunsten, dus kom maar op met die filmpjes en foto's.

Take care!
Liefs,
Frank, Marijke en Thom (die overigens groeit als kool en jou natuurlijk heel erg mist op de Schaapjes ;-) xxx

Els

Ha Ester!

Het klinkt allemaal echt heel goed. Wat een volle dagen zo joh, maar wel superleuk! Goed dat je het zo naar je zin hebt. Ook ik wacht op de dansfilmpjes ;) Succes met het instuderen van de dansjes en heel veel plezier!

X Els

Jorien

Hey,
Het blijft toch raar dat je niet meer naast me woont. Maar ik volg je verhalen en foto's. En het klinkt echt fantastisch wat je daar allemaal meemaakt. Echt super leuk, geniet want de tijd vliegt zo te horen. Ben benieuwd naar je volgende verhalen, foto's en filmpjes!
Heel veel plezier.
X
Jorien

Sietze en Marina

Zelfs in de trein naar Parijs is het leuk om je foto's te zien. Wij maken maar een klein tripje (naar La Rochelle) en blijven je dus wel volgen! De volgende keer slepen we oma mee naar buiten, dan kan ze met je skypen!
XXX, P en M en natuurlijk ook Rocus

Ies

Hi moppie!

Is 'ie ontslagen? Die vervelende kerel waar je over vertelde haha! Zo te horen heb je t super naar je zin daar, dit berichtje is alweer wat ouder maar heb vandaag ff je berichtjes en filmpjes doorgespit:) Hoest nu? Bel je me snel ff dan plannen we een skype date!

Miss you XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!