Change of plans... Again!

Hallo fans!

Mijn welgemeende excuses voor het verwaarlozen van mijn blog. Maar het moment is daar: ik ga jullie geduld belonen met een nieuw verhaal. Nieuwe avonturen, onverwachte wendingen, persoonlijke ontwikkelingen en wat entertainment: want dat is tenslotte mijn werk!

De maand mei is omgevlogen. En wat is er veel gebeurd!

Om te beginnen: de nieuwe chief Lion. De eerste dagen waren prima, urenlang repeteren voor shows (na de lunch, om twaalf uur 's nachts...), maar hij was geduldig en legde alles rustig uit. Ik mocht ein-de-lijk de Mini Club uit (Whoehoe!) en ik ging me bezighouden met het welzijn van de hotelgasten van middelbare leeftijd in de vorm van Yoga/stretching (welkom lenigheid), Aqua gym (welkom spierballen), Jeu des Boules (welkom gezelligste mensen) en Aerobics (welkom conditie). En uiteraard mocht mijn aanwezigheid tijdens de Mini Disco niet ontbreken, waardoor ik elke avond weer in slaap val met vrolijke melodietjes en gekwetter in mijn hoofd. Wat kan ik zeggen: het is het waard ;)

De eerste week van mei was in een woord: hilarisch. Een groep Britse Mariniers kwam feest vieren in ons hotel. Hoewel mijn eerste indruk van hen niet op en top was (heel de dag dronken, zeer aanwezig bij het zwembad, animatoren in het zwembad gooien...), moest ik na twee dagen mijn mening bijstellen. De reden dat deze feestbeesten zo los gingen, was omdat dit misschien wel de laatste vakantie van hun leven zou kunnen zijn. Hierna zouden ze richting Libië gaan en aangezien niemand weet hoe het daar gaat aflopen, wilden ze zich voor de laatste keer misdragen. Daarbij komt ook dat ze voor elke animator een zeer diepzinnige bijnaam bedachten, waardoor ik nu door het leven ga als Easter, Easter Egg, Estreeee of Casper. De laatste avond zijn we met z'n allen wezen stappen en ik moet toegeven, ze weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen, al vond ik die striptease op het podium niet echt nodig, maar als het misschien de laatste vakantie van je leven is, ga je blijkbaar gekke dingen doen... ;)

Na een week gewerkt te hebben met Lion, besloot hij om zijn ware aard te tonen: autoritair, 'I'm the boss here', zeg maar 'daaaaagg' tegen je eigen mening en discussiëren kwam niet meer voor in zijn woordenboek. Zo kan het dus ook. Lichtelijk geschokt door deze toch ietwat onverwachte wending, besloot Will om een paar dagen later naar huis te gaan. Zijn plaatsvervanger: Daly, nieuwe chief assistant, uit Tunesië. Hoewel de eerste dagen met Daly een drama waren, moet ik toch zeggen dat het best een aardige gast is. Matthieu kreeg een baan aangeboden in New York, waardoor hij een week later ook vertrok. Zijn plaatsvervanger: Valere, uit België. Hij spreekt amper Nederlands, wat de meest hilarische conversaties oplevert. Ach, hij heeft nog het hele seizoen om Nederlands te leren ;) Nog geen week later werd ons verteld dat Suzy naar een ander hotel moest, Eden Rock in Faliraki. Ze hadden daar een Dance Captain nodig, dus Suzy pakte haar spullen en vertrok. Haar plaatsvervanger: Sam, uit Tunesië. Jullie zullen wel denken: de Tunesiërs krijgen de overhand. Dat is in elk geval hoe ik het voelde. Van een team naar twee teams. En ze hebben hun eigen manier van werken, waar ik erg aan moest en moet wennen. Al snel kwam ik erachter dat je maar het beste 'Ja en amen' kunt zeggen, niet teveel vragen moet stellen en al helemaal niet twee keer dezelfde vraag en precies moet doen wat ze zeggen. Dat is het beste voor de werksfeer. Buiten het werk om trek ik mijn eigen plan, zoveel mogelijk althans, want het hele 'Ester doet altijd wat ze zelf wilt' wordt er hier wel uit geramd.

Om al dit leed te verwerken pakken we regelmatig de taxi naar Barstreet. Als animatieteam kom je overal gratis binnen, word je volgegoten met drank en beleef je de meest geweldige feesten! En aan het eind van de avond (of nacht) bedenk ik me dan ook dat het hier onwijs leuk is! Cheeky Team Effort is fantastisch! Dan komt nu het moment dat ik ga toegeven (niet lachen :P) dat ik tot nu toe nog geen aflevering heb gemist van mijn favoriete soap en ernstige verslaving: 'Goede Tijden Slechte Tijden'. Dus ik ben op de hoogte van alle dramatiek, romances, vreemde familiebanden en hectiek in het pittoreske Meerdijk. Wat een ontspanning. En wat vind ik het erg om te moeten vertellen dat ik alle afleveringen van 'Oh Oh Tirol' heb gekeken... Ik was gewoon te nieuwsgierig naar de ski- en snowboardprestaties van onze acht Knuffel-Hagenezen. Ook bedachten Rhiannon en ik oneliners om de boel een beetje te relativeren, waardoor menig hotelgast ons nakijkt als we 'BOOOOOMMMMM' (bij iets leuks) of 'AS IF...' (bij iets niet zo leuks) roepen. Wat ook echt supergrappig is, is dat na de meivakantie alle kinderen uit het hotel verdwenen, waardoor de Mini Disco een van de slechtst bezochte attracties ooit werd. Om de hotelgasten (en vooral onszelf) te entertainen deden we elke avond twee nummers van de Mini Disco: ik piste bijna in m'n broek van het lachen. Videomateriaal van dit enorme spektakel volgt snel!

Wat ik ook erg leuk vind, is dat ik in steeds meer shows meedoe. Twee dansen in Lord Of The Dance, Michael's flirt in Michael Jackson, verschillende dansen in de HipHop show/Highlight show/Variety show en ik doe mee met verschillende sketches. Sinds ik meedoe met de dansshows, merk ik hoe erg ik het dansen heb gemist. Dus bij deze garandeer ik jullie dat als ik weer terug ben in Nederland, ik weer ga dansen! Nu ik steeds meer shows doe, moet ik bijna elke avond mijn gezicht dicht plamuren, dus ik weet zowaar hoe ik me moet opmaken. Wie had dat ooit kunnen denken?! En aan het eind van de avond ben ik zo blij dat het er weer af kan! Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om reclame te maken voor de Milde Gezichtsreinigingsdoekjes (25 stuks) van Kruidvat en de Rice Scrub (150 ml) van Rituals Cosmatics: want zonder deze fantastische producten zou ik elke dag met resten make-up rondlopen. Bedankt!

Zoals jullie allemaal weten hadden we kamers in de kelder en we deelden de kelder met de Roemenen die hier ook in het hotel werken. Maar sinds 15 mei hebben we de kelder ingeruild voor appartementen, wel vijf hele minuten lopen vanaf het hotel. Ik deel een kamer met Rhiannon, supergezellig! Eerst wilden we een inwijdingsfeest geven, maar Hori (een van de Roemenen) was jarig en gaf een feest in de kelder. Dus na werktijd zijn Valere, Rhiannon en ik naar de kelder gegaan en hebben we met ze mee gefeest.

Over het algemeen zijn alle hotelgasten ook heel leuk! En ze zorgen goed voor ons :) Want waar laat je al je toiletspullen als je weer naar huis gaat? Juist: het animatieteam! En aan wie geef je al je schone handdoeken als je weer naar huis gaat? Alweer juist: het animatieteam! Dit heeft als gevolg dat we regelmatig bepakt en bezakt terugkeren naar ons zeer aangename appartement, waar we de buit inspecteren, uitsorteren en verdelen. We zijn ze zeer dankbaar! Naarmate het seizoen vordert, wordt het publiek hier wat jonger. Er zijn wat meer jonge stellen, voornamelijk Engelsen, wat voor ons ook gezellig is. Paul en Jo bijvoorbeeld, ze zijn hier twee weken geweest en vooral Jo (also known as Party animal) ging regelmatig met ons mee de hort op. Jo wilde naar een karaokebar, dus we gingen naar Yorkshire, waar we na een paar drankjes onze zuivere stemmetjes lieten horen op de beat van 'Wannabe' van de Spice Girls. En ook hiervan heb ik uiteraard videomateriaal wat ik jullie niet wil onthouden, het komt zo snel mogelijk online!

Vorige week donderdag heb ik met Rhiannon een eilandtour gedaan. Een Engels stel had het telefoonnummer bemachtigd van een Griekse taxichauffeur (Agapitos) die in een halve dag het halve eiland liet zien en van alles wist te vertellen. En dat voor maar vijfenveertig euro per persoon. We begonnen in Rhodos-stad, eerst naar de Privat Harbour (mooie bootjes gespot!) en daarna naar het hoogste punt waar we een prachtig Panoramic View hadden. Op naar de volgende bestemming: Lindos. Een zonnig stadje met de als letterlijk hoogtepunt de Acropolis: die driehonderdvijftig treden waren een workout voor een hele week. Aan het eind van de klim had ik het gevoel dat mijn benen waren afgestorven. Maar het enige wat ik kon zeggen was: het is het waard ;) Na deze uitputtingsslag hadden we wel een uurtje relaxen verdiend, dus Agapitos bracht ons naar het allermooiste strand wat ik ooit gezien heb. Na lekker gezwommen en gezond te hebben, zijn we via Faliraki (partyplace), Kalithea (Spa/Thermen/etc) en Rhodos-stad weer terug naar ons appartement gegaan. Net op tijd, want we waren nog maar vijf minuten binnen en het begon gigantisch te regenen (Welcome in Greece!)! Als traditioneel afsluiten van deze zeer culturele en ontspannen dag hebben Rhiannon en ik in Rainbow gegeten.

Dat was een samenvatting van mijn tijd op Rhodos.

Nu komt een van de onverwachte wendingen. Niet schrikken!

Nu ik dit schrijf, zit ik op Kos in Hotel Aegean View, net buiten Kos-stad. Niet geheel uit vrije wil, maar omdat de organisatie waar ik voor werk een Nederlandssprekende animator nodig had in dit hotel. Ik zit hier nu een week, vanaf dinsdagavond 24 mei. De eerste drie dagen met de chief (Sabi) en zijn Nederlandse vriendin (Annet), donderdagavond ging Annet naar huis en zat ik hier twee dagen met Sabi. Zaterdagavond kwam Natalia aan, een Poolse animator waar Sabi al zeven jaar mee samenwerkt en nu zijn we compleet. Het hotel is klein, er komen in het hoogseizoen maximaal driehonderdvijftig gasten. Nu is het nog heel rustig met een kleine honderd gasten. Er zijn veel Nederlanders en Engelsen en een paar mensen uit Litouwen. De eerste dagen voelde ik me heel alleen hier, maar het gaat steeds beter. Ik praat zoveel mogelijk met Nederlandse gasten en dat is heel gezellig! Ik zal hier nog vijf en een halve week zijn, want 7 juli komen mijn ouders voor een week naar Rhodos en dan ga ik zelf ook weer richting Rhodos.

Dan nu de tweede onverwachte wending.

Lieve lieve lieve lieve lieve fans: op zondag 17 juli vlieg ik terug naar Nederland! Na vele gesprekken met mijn steun en toeverlaat Rhiannon, na veel nagedacht te hebben over het leven en te bedenken wat er nou echt belangrijk is, heb ik besloten dat drie maanden animatiewerk (wat ik echt heel leuk vind!) voor mij genoeg is. Ik heb hier al zo ontzettend veel geleerd: jezelf staande houden als het even niet gaat zoals je had gepland, ik spreek ondertussen vloeiend Engels (Yeah!), ik besef me met de dag meer hoe belangrijk vrienden en familie voor me zijn en dat ik ze heel erg mis en ik word elke dag meer flexibel (letterlijk en figuurlijk;)) omdat ik me steeds aan moet passen aan van alles: regels, shows, activiteiten, etc. Maar ik blijf wel mezelf hoor! Jullie krijgen over een paar weken de vrolijke, impulsieve en lieve Ester terug, met een ervaring rijker!

En een nieuw avontuur staat al voor de deur, want ik ga de hele maand augustus door Zuid-Afrika reizen. Prioriteiten, prioriteiten...;) Ook van deze trip zal ik jullie op de hoogte houden :)

Ik ga er weer een eind aan breien, want ik krijg RSI-verschijnselen...Voor ik het vergeet: dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties, mailtjes, facebookberichten, smsjes, etc! Leuk om te merken dat jullie aan me denken en me volgen!

Liefs, een dikke kus en tot snel!
XXX Ester/Easter/Easter Egg/Estreeee/Casper

p.s. Mijn Skype werkt niet meer ('Skype werkt niet meer'). Iemand tips hiervoor? Ik heb het al vijf keer van mijn laptop verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (Windowsversie)... And still it doesn't work...

p.s.2 Foto's en video's gooi ik donderdag online (denk ik ;))!

Reacties

Reacties

ies

Dag schatje!

Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Was inderdaad alweer een tijdje geleden, maar wat het belangrijkste is is dat je geniet daar dus maak je niet te druk om ons en Holland, hier blijft toch altijd alles hetzelfde:) En ik moet zeggen... je moet auteur worden want wat schrijf je leuk, lig in een deuk om je!

Zo te horen heb je alweer veel meegemaakt, je had me via Facebook en de sms al een beetje op de hoogte gebracht. Het doet me super goed om te horen dat je het naar je zin hebt en je geniet! Dat is het belangrijkste:) Ben trots op je!

Ennuh... 'Goede Tijden Slechte Tijden' kijk ik gezellig met je mee;) (geef je groot gelijk)

Kusje en mis je,

Mij xxx

Frank, Marijke en Thom

Hi Ester,

wat een ontwikkelingen zeg! En inderdaad een lang verhaal, geef je armpje maar lekker veel rust ;-)

Joh, je komt weer terug en gaat weer op reis. Wat een fijn voor uit zicht. Maar ook goed te lezen dat je vele ervaringen rijker bent. Super!

Thom heeft het nog steeds heerlijk bij de Schaapjes. Hij kan inmiddels rollebollen, lekker kletsen en groeit als kool. Ook zit hij al in de tafelstoel... ja ja... eind deze week is hij een half jaar oud. Je mist een hoop hoor ;-) Kom maar weer terug naar de Schaapjes!!! (smile smile).

Have fun en geniet nog lekker van je werk daar.

Liefs, groetjes van ons

Daantje

Hey Poepje!

Wow!
Wat een veranderingen weer!
Nou kom k je in ieder geval niet meer opzoeken op Rhodos:P.
We gaan echt heel snel bijkletsen zodra je in Ndederland bent, hou maar een weekendje voor me vrij;).
Ik vind het super dat je daar helemaal in je uppie naartoe bent gegaan, maar k zal stiekum wel blij zijn als je weer wat meer in de buurt bent!
Ik kan je helaas niet helpen met je skype, maar hoor het graag als ie t weer doet!
Ik spreek je hopelijk snel weer ff!

HVJEEEEEE! Kussje

Marina

Ik heb echt onwijs veel zin in Rhodos! En natuurlijk om jou daar weer te zien!:)
XXX

Jorien

Hey,

Wat een verhalen weer zeg, super leuk beschreven! Wat maak je daar veel mee, geweldig om te lezen en te volgen. En zoveel veranderingen en nieuwe plannen. Lijkt me soms best moeilijk, maar zo te horen gaat het hartstikke goed. En leuk te horen dat het zo goed gaat met Bram en jullie samen een maand weg gaan :D.
Heel veel plezier op Kos, hoop dat je je ook daar helemaal thuis gaat voelen.

X

Jorien

Talitha

Hey,

Jeetje meid, wat een verhalen!! Ga lekker genieten van Kos, veel plezier met je ouders op Rhodos en ik zie je in juli weer in NL!! :D Lekker dat je nog een maand naar Zuid-Afrika gaat, ik ga in november, dus dan kan je me mooi nog wat tips geven!!

Doei, doei!! xx Talitha

Cindy

Hee lieve Es,

Jeetje, dat is zeker een change of plans!! 3 maanden is ook wel lang zat, toch.. en dat je ons (en mij natuurlijk) mist is ook niet zo gek!!

Reed zaterdag langs de mac waar we altijd date, you know! hahaha moest meteen aan je denken!

Nou meis ik spreek je snel weer!!

Dikke kuss!

marjolein

Hey ester
weer super leuk om weer eens wat van je te lezen over je ontwikkelingen enz.
Ik heb nu nog lekker een weekje vrij en dan is mijn vakantie alweer voorbij.
Veel plezier nog je laatste maandje daar :D

Ilona

Wat een verhalen Es, ik geniet ervan!!
En wat een moedige beslissing toch voor je eigen geluk te kiezen, een maand met je vriendje naar Afrika is ook niet mis natuurlijk, lekker samen!

Veel plezier nog!!

x

Nadine

:O Dus je gaat na je reis met Bram niet meer terug!!! Dat had ik niet verwacht dame. Maar Ik kan me wel goed voorstellen dat je je familie en vrienden mist!

Ik vond het erg leuk om je blog te lezen! Wat een avonturen!
Fijn dat je snel weer in NL bent ^^.

Hou je taai meid!

xxx

Jack

haha.. zozo.. de tijd vliegt haha, wat een leuke wending.. een maand ECHT reizen in Augustus.. zo vet!?
Ik denk dat je je tijd daar beter besteed dan nog een paar maanden animatie te doen ;) Have fun!.. Ik volg je xxxx

charlotte

hee ester,

wat lees en hoorde ik?
Ik had het neit van je verwacht, dat je eerder terug zou komen, maar ook wel goed dat je nagedacht hebt wat er nu precies belangrijkste voor je is !
erg moedig van je!

Maar wat een mooie avondturen heb je beleeft meis :)

Maak er samen met Bram een onwijs leuke vakantie van!!

xxxx

Gert Landman

Je blijft wel flexibel zo. Maar ik ben blij voor je dat je die autoritaire baas niet meer hebt. En dat je beseft wat echt belangrijk is in je leven, daar horen we na augustus graag meer over in ons gespreksgroepje! Alle goed op Kos, en geniet straks van Zuid-Afrika!

ilona

Heey essie!!

Wat een verhaal weer, haha!! Je maakt daar veel mee..
Maar ik geef je groot gelijk, als het genoeg is dan gewoon terug naar huis komen :) en het volgende avontuur, Zuid Afrika :)

Ik zag trouwens je foto's van Rhodos en ik was daar ook overal geweest zo leuk :D
Ook naar Lindos en de Acropolis, dat was zo vet, alleen idd ver lopen. Veel hadden het halverwege voor gezien gehouden. Ook niet zo vreemd wij waren er met Augustus, hartje zomer, haha ;)
Maar ik had de top bereikt, erg mooi uitzicht :)

Maar wijfie heel veel succes verders en hoop dat we nog even kunnen meeten voordat je naar Zuid Afrika vertrekt :)

xx Ilona

Jacqueline

Dag Essie,

Leuke verhalen kun jij schrijven en mooie ervaringen.
Ik geef je groot gelijk dat je lekker met Bram op pad gaat.
Veel plezier XX Jacqueline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!