Message from Paradise

Het schijnt normaal te zijn dat de tijd snel gaat als je het naar je zin hebt, maar zo snel als de tijd in Zuid-Afrika gaat, is echt niet te filmen. In een moordend tempo hoppen we van plaats naar plaats en doen en zien vanalles. Hier volgen de highlights!

Durban was super! Lekker een middag gechilld op het strand, we hadden ontzettend veel mazzel met het weer: strakblauwe lucht, zon en een fris briesje. Mijn bruine kleur houdt stand. Genoeg gechilld, de dag erna zijn we naar de 'Valley of 1000 Hills'gegaan. Eenmaal aangekomen kregen we eerst een rondleiding door de Crocodile Farm en de Snake farm. De jongen die ons rondleidde wist heel veel te vertellen en hij kende de krokodillen allemaal bij naam, hoe oud ze waren en hoeveel ze wogen. Hij liep zelfs over hun rug. We hebben het maar niet gehad over de risico's van het vak. De slangen waren leuk om naar te kijken, voor het eerst in m'n leven heb ik een slang aangeraakt (en gelachen voor de foto, daarna hard weggerend). Na deze rondleiding gingen we door naar de 'Zulu-experience', waar we konden zien hoe'Verliefd - verloofd - getrouwd' eraan toe gaan in de Zulu dorpen. Ze bestaan nog.

Van Durban naar Umkomaas: wat een wereld van verschil. Dit was echt een miniscuul dorp. Aantal inwoners: ongeveer 5000. Het dorp waar de kroegen om half tien 's avonds sluiten, maar waar het bier dan wel heel goedkoop is. De mensen zijn hartelijk en behulpzaam en de 'self catering unit' (lees: appartement met alles erop en eraan) kost niks. Hier waren we minder gezegend met het weer: regen regen regen... Dus op de momenten dat het droog was, renden we naar de supermarkt en naar de kroeg en als het regende, zaten we binnen: beetje lezen, beetje foto's kijken, beetje relaxen. Umkomaas is wel echt een plek om tot rust te komen.

Door naar Coffee Bay. Party Party Party! We vielen gelijk met de neus in de boter: een Jungle Party! Het kwam erop neer dat iedereen dressed up met bladeren stond te feesten in het hostel. Bier, shotjes, iedereen was los, helemaal leuk! De volgende dag gingen we een hike doen naar de 'Hole in the Wall', een flinke hike, langs de Wild Coast, waar we dolfijnen en een walvis gespot hebben en aan het eind lekker gerelaxt hebben in het gras met een kaas-ham-tomaat-tosti. De dag erna is Bram gaan surfen en ben ik met Sarah (Wales) gaan paardrijden. Op het strand, door de bergen, echt super leuk! Ik heb er nog steeds spierpijn van...

Daarna Port Elisabeth. Een grote stad, waar hoogstwaarschijnlijk veel te beleven valt, maar waar wij met maar een reden stopten en dat was Addo Elephant Park. Om tien uur 's avonds kwamen we aan in PE en de volgende ochtend om zes uur werden we opgehaald voor een tour door dit prachtige natuurpark. Amper geslapen, want op onze kamer lag meneer Zaagmachine zijn houtvoorraad voor de winter aan te vullen. Maar ik heb onwijs genoten in Addo Elephant, het is een groot park met veel bos. We hebben een kudde olifanten gezien, apen, meerkatten en nog veel meer. Helaas hield de rest van de Big Five zich te goed verborgen, maar dat is alleen maar een reden om nog een keer terug te komen ;)

En nu Jeffrey's Bay. Wat een paradijs! Dit is zon, zee en strand. Waar ik nu van ga genieten!

Liefs, Es

Talitha

Klinkt weer goed!! :)

Ik ben ondertussen druk met verhuizen, dus als je weer in NL bent is mijn huis zo goed als leeg. Ik heb je dvd's aan Sietske gegeven, want was bang dat ze anders in een verhuisdoos zouden verdwijnen. Hier is het ook lekker weer, dus goed gebruik van maken, vanavond lekker BBQ'en met familie!!

Geniet lekker verder!!

xx Talitha

Ilona

Heey es!

Leuk om te lezen allemaal, veel plezier nog :d

Zoals hierboven staat is het nu ook mooi weer hier, op naar het henschotermeer :D!!

xx Ilona

Marina

Super allemaal! Hier is het vandaag eindelijk eens lekker weer. Vanavond lekker bbc met Ingrid. Verder is het gewone leven weer begonnen met alle verrassingen van dien. XXX Marina

Cindy

Hee ess! Klinkt goed allemaal! Jullie hebben het dus heerlijk naar je zin! Toppie! Geniet ervan en zie je snel weer zodra je in Nl bent! Xx Cindy!

Ilona

Heeeey Kalfje in de wei!

Wat een mooi verhaal weer...echt jij boft zo!!!
Hier is het prima, nog een week en 4 dagen voor we gaan trouwen....MIJN HEMEL ZO ZENUWACHTIG!!! Hahaha. Nou meis, ENJOY!!

xx

Jorien

Wat een leuke verhalen weer, veel plezier!!!!
X