Pass it on.

Het is anno 2013. We weten allemaal dat we geen zenuwstoringen krijgen en dat er geen vroege dood op ons wacht als we masturberen. De tijd dat we met zeer pijnlijke kuisheidsgordels, elektrische schokken en brandnetels gestraft worden wanneer we onszelf bevredigen, ligt mijlenver achter ons. De mythe dat mannen hun zaad zouden verspillen is meer dan een eeuw geleden ontkracht en vrouwen die klaarkomen leiden ook niet aan een vorm van hysterie.

Vrouwen en masturbatie: er lijkt wel een taboe op te rusten. Hoe komt het toch dat het grootste deel van de mannen zonder enige gêne kan verkondigen hoe vaak zij zichzelf per week aftrekken, terwijl de meeste vrouwen met het schaamrood op de kaken "Nee" piepen wanneer er aan hen wordt gevraagd of zij zichzelf wel eens bevredigen?

Hoe denkt de vrouw van nu over masturbatie? Dat het een gevoelig onderwerp is, blijkt wel uit de eerste reacties van vrouwen wanneer ik aan ze vraag of ze wel eens masturberen en wat ze ervan vinden. Vol ongeloof word ik aangestaard. Dat ik dit durf te vragen! Ik heb niet vaak zoveel 'Ik-weet-het-niets' en 'Uhms' gehoord. Typisch.

Gelukkig voor mij geldt voor veel onderwerpen, dat zodra er één schaap over de dam is, er meer zullen volgen. Dus wanneer ik eerst zelf antwoord geef op mijn taboedoorbrekende vraag en vertel wat ik ervan vind, zie ik het schaamrood van de kaken langzaam verdwijnen en wordt er nog met enige voorzichtigheid gereageerd, maar de spreekwoordelijke kop is eraf.

Ontspanning, geilheid, verwerken van (liefdes)verdriet, nog onbekende hotspots bij jezelf ontdekken, alleen tot een orgasme kunnen komen wanneer je solo-sekst, het is leuk, tijd voor jezelf, plezier of rust. Hoe vaak? Twee keer per week, drie keer op een dag, een enkele keer per maand, helemaal nooit of even snel tussendoor. Een diversiteit aan redenen om te masturberen, verschillen in de frequentie en ook in de manier waarop. De ene vrouw bereikt gemakkelijk een hoogtepunt met haar vingers, een ander heeft er echt een vibrator voor nodig en een derde is fan van de douchekop. Vrouwen maken het groot en soms ingewikkeld.

Bij een man gaat dat dus totaal anders. "Wat vind je er eigenlijk van als een vrouw masturbeert?" vroeg ik. Als ik had gevraagd wat hij ervan vindt als een vrouw een appeltaart bakt, had ik hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde antwoord gekregen. 'Opwindend', 'Gewoon lekker doen' en 'Dat is toch leuk'. Hoewel ik geen diepgaande analyses verwacht wanneer ik deze vraag aan een man stel, had ik toch iets meer verwacht dan deze oppervlakkige antwoorden die net zo goed over 'Sneeuwballen gooien' zouden kunnen gaan.

Toch opvallend dat er welgeteld één vrouw en één man waren die, zonder dat ze elkaar ooit hebben gezien, bijna exact hetzelfde antwoord gaven. Vrouwen houden het taboe zelf in stand. Waarom? Omdat de gemiddelde vrouw denkt dat anderen het vies vinden én gek genoeg ook omdat ze denkt dat ze de enige vrouw op aarde is die het doet. Dit alles gaan we natuurlijk nooit met iemand anders bespreken, want het is om je kapot voor te schamen. Bah bah bah, dat doe je toch niet?!

Natuurlijk doe je het wel! Naast het onomstotelijk bewezen feit dat het een ultiem genot kan opwekken, is het ook uitermate bevorderlijk voor de vrouwelijke gezondheid. Het vermindert stress, zorgt voor een lagere bloeddruk en een hogere weerstand. Door al het bloed dat snel door de intieme delen stroomt, blijft het lekker soepel en fris daar beneden, de vrijkomende hormoontjes zorgen voor een kalmerend effect en de nodige calorieën worden verbrand zonder dat je het in de gaten hebt.

Dus ladies, wat leren we hiervan? Use those happy fingers! Live long and stay strong.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!